Minden vállalat életét ellepik azok az időrabló tevékenységek, amelyek rejtve húzódnak meg a munkafolyamatok között. A személyügyi adatkezelés egy igazi kritikus pont a cégben. Ebben a bejegyzésben feltárjuk, hogyan emészti fel a dolgozók hasznos idejét és megmutatjuk, hogyan lehet kitörni belőle.
Az alacsony hatékonyságú személyügyi adatkezelés jeleit talán már te is tapasztaltad. Lassú ügymenet, és az ebből fakadó türelmetlenség a munkatársak részéről. Folyamatos egyeztetések a dolgozókhoz köthető adatokról és pontatlan információk, amelyek állandó plusz munkára adnak okot. Lássuk milyen kézzel fogható jelei vannak az ,,adatútvesztőnek” vállalatodnál:
• excel tábla hegyek
• adatok szétszórva
• ugyanazon adatok, több helyen nyilvántartva
• adatok szerkesztése több helyen szükséges
Miért jelent ez problémát és hogyan vesz el temérdek időt a kollégáidtól? Vizsgáljunk meg három egyszerű esetet, amikor az adatok változása dominó hatást vált ki.
Adatváltozások
Tegyük fel, hogy a munkavállaló megházasodik és nevet változtat:
Elmegy a HR-re – kér adatváltozás bejelentő nyomtatványt.
Kitölti az adatváltozás bejelentő nyomtatványt.
Leadja a HR-en.
HR adminisztrátor ’bepötyögi’ az általa kezelt adatbázisba.
Jelzi a bérszámfejtőknek, hogy ők is vezessék át a bérprogramba.
Értesíti az összes Excel táblát kezelő személyt az adatváltozásról: biztonsági szolgálat (belépő kártya), munkaruha raktár, munkaeszköz raktár, IT, műszakvezetők (beosztást készítők), csoportvezetők (munkaidő vagy távollét adminisztrátorok), munkavédelem, tűzvédelem, kompetencia adminisztrátorok stb.
Tételezzük fel, hogy a munkavállaló bankot vált, de elfelejti értesíteni az illetékest.
• A bérek utalásakor hibát jelez a bank.
• A bérszámfejtés szól a munkaügynek a probléma miatt.
• A munkaügy felkeresi a dolgozót és információt kér a dolgozótól.
• A helyes bankszámlaszámot továbbítja a bérszámfejtésnek.
Tegyük fel, hogy a munkavállaló sikeresen teljesít néhány szakképesítéshez tartozó vizsgát és ezzel előléptetik a cégen belül:
• A képzés szervezője jelzi a sikeres vizsga tényét a dolgozó csoportvezetőjének.
• Csoportvezető előterjeszti a vezetőség felé az előléptetési javaslatát.
• A vezetőség gratulál és jelzi a dolgozó új beosztását a munkaügynek.
• A munkaügy rögzíti az adatokat és elkészíti az új munkaszerződést a dolgozó számára, majd szól a bérszámfejtésnek.
• A munkaügy értesíti az összes excel táblát kezelő személyt az adatváltozásról: biztonsági szolgálat (belépő kártya), munkaruha raktár, munkaeszköz raktár, IT, műszakvezetők (beosztást készítők), csoportvezetők (munkaidő vagy távollét adminisztrátorok).
Az itt felsorolt esetekben azt feltételezzük, hogy a kommunikáció zökkenőmentes és minden érintett azonnal reagál. Sajnos a valóságban ez cseppet sem ilyen egyszerű folyamat. A legtöbb esetben nehezen jut el az adatváltozás híre az érintett területekhez. A folyamatos egyeztetések pedig rengeteg stresszt okoznak.
Adatok egyetlen helyen
A korszerű technológiának köszönhetően mára van megoldás a törzsadatok hatékony nyilvántartására. Partnerünk az OLM Rendszer törzsadat nyilvántartó megoldása pontosan ilyen:
• Használatra kész alkalmazás, telepítés nélkül
• Online kezelőfelület
• Jogosultsági szintek
• Előzmény beállítások
• Jövőbeli változás beállítás
• Adat import/ export
• API integráció
• Biztonságos adattárolás
• Videós használati útmutató
A törzsadatok nyilvántartásán túl, a Core HR szolgáltatásukkal lehetőséged nyílik az összes dolgozóhoz köthető adat nyilvántartására. Ilyen lehet a jogosítványok, szakvizsgák, kompetencia mátrix, dokumentumok, üzemorvosi vizsgálatok, munkaruházat, munkaeszköz vagy bármilyen cégspecifikus dolgozói adat.